22.2.2018

Yön hetkiin turvaksein

Tänään 22.2.2018 on tullut useampi viesti siitä, että valo voittaa pimeyden, hyvyys voittaa pahan. Me olemme hyvyyden voiman ihmeellisessä suojassa, kuten virressä numero 600 lauletaan.

YouTube ehdotti seuraavaksi vanhaa virttä. Se sopii aivan yhtä hyvin tuulivoimaloiden melun ja infraäänen pommittamille vuorille, metsille ja pelloille, ihmisille ja eläimille Suomessa kuin Taalainmaan karjamajoillakin.

"Yö kun saapunut on ylle niittyjen,
sen varjot peittää maan.
Olen yksin mutta silti pelkää en
nyt kuitenkaan.

Sillä tiedän, että enkeleitä sain
yön hetkiin turvaksein,
niitä pyysin rukouksin Luojaltain,
kun hälle huolet vein.


Nään taivaan tähdet kuten paimenet,
nuo jotka kulki kedollaan.

Luokse tähtitarhain käy mun aatokset
ja luottaa mä saan,
siihen että kerran lailla paimenten
saan nähdä Jeesuksen.

On Herra mun paimen,
nyt puutu mitään multa ei.

Hyvää huolta paimen pitää laumastaan,
pois pelkoni hän vei.

Vaikka yksin oon,
niin silti tiedän sen,
oon saanut rohkeuden.

Olla saanhan kanssa enkelten.
Yö kun saapuu ylle niittyjen."

Tiedän, että enkeleitä sain yön hetkiin turvaksein.


Lisätietoja:

https://www.youtube.com/watch?v=lzhzDS4FO1Y

Video: Lauluyhtye A-men 

Julkaistu 22.1.2015 

Vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta on Lauluyhtye A-menin toiselta levyltä Pyhä, joka äänitettiin Poika levyn tapaan Klaukkalan kirkossa Lokakuussa-13.

https://www.youtube.com/watch?v=zQCpPaHecWI

https://www.youtube.com/watch?v=c63yeJ8EqiA

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tämä blogi on tehty Santavuoren muistoksi, joten muista asiaankuuluva kunnioitus. Vain asialliset viestit julkaistaan.